
Komórka chroni przed Alzheimerem
7 stycznia 2010, 11:20Jak dotąd o telefonach komórkowych i ich wpływie na zdrowie mówiono tylko i wyłącznie w kontekście zagrożenia, jakie potencjalnie mogą stwarzać. Niewykluczone, że pogląd ten trzeba będzie zmienić.

Rozpoznanie dzięki wazopresynie
25 lutego 2010, 09:59Naukowcy odkryli, w jaki sposób hormon wazopresyna pozwala zwierzętom rozpoznawać się wzajemnie po zapachu. To ona wspomaga mózg w odróżnianiu woni znanych od całkowicie nowych.

Jak ocenić stopień skażenia gleby ropą naftową
11 czerwca 2010, 11:23Po katastrofie w Zatoce Meksykańskiej szybkie określanie stopnia zanieczyszczenia gleby ropą stało się palącą sprawą. Zespół trzech amerykańskich placówek badawczych opracował nową metodę, nie wymagającą badań laboratoryjnych.

Microsoft tłumaczy Wikipedię
20 października 2010, 11:38Fundacja Wikimedia poinformowała, że specjaliści z Microsoft Research udostępnili narzędzie, które pomoże w tłumaczeniu artykułów z anglojęzycznej Wikipedii na ponad 30 innych języków. Powinno to przyczynić się do zwiększenia liczby haseł dostępnych w innych niż anglojęzyczna edycjach Wikipedii.

Koralowce wędrują na północ
25 stycznia 2011, 19:01Artykuł opublikowany właśnie w Geophysical Research Letters to pierwszy dokument opisujący masową migrację... koralowców. Naukowcy z Centrum Światowych Badań Środowiskowych w Tsukubie zauważyli, że znajdujące się wokół Japonii koralowce zaczęły przesuwać się na północ.

Nowy materiał zamienia ciepło w elektryczność
22 czerwca 2011, 17:33Badacze z University of Minnesota odkryli nowy stop, który zamienia energię cieplną bezpośrednio w energię elektryczną. Prace badawcze znajdują się dopiero na wczesnym etapie, jednak nowa metoda może mieć olbrzymi wpływ np. na przemysł samochodowy.

Sony odkupi SonyEricssona
27 października 2011, 11:18Sony odkupi od Ericssona udziały w firmie SonyEricsson. W styczniu przyszłego roku producent telefonów komórkowych stanie się wyłączną własnością japońskiej firmy

Dla zdrowia ludzi naukowcy pracują nad kolorem pomarańczy
13 marca 2012, 17:08Naukowcy z Wielkiej Brytanii odnaleźli gen odpowiadający za "krwistość" owoców czerwonej pomarańczy. Ruby, bo tak go nazwano, został wprowadzony do nasion popularniejszej odmiany Walencja, dzięki czemu smaczne owoce będzie można uzyskać w różnych rejonach świata. I to mniejszym niż dotychczas kosztem.

Poświęcając uwagę niezdrowym daniom, zjemy mniej
12 września 2012, 10:23Ludzie powinni zwracać baczniejszą uwagę na ilość zjadanych przez siebie niezdrowych pokarmów. Dzięki temu szybciej odczują sytość, co, oczywiście, będzie sprzyjało odchudzaniu. Z drugiej strony nie należy się skupiać na ilości zdrowych produktów, bo to działanie wbrew własnemu interesowi. W ten sposób trudno osiągnąć cel w postaci zmiany diety na lepszą.

Położenie produktu w reklamie powinno odpowiadać wizualizacji czasu
6 marca 2013, 11:08Reakcja konsumentów na położenie niektórych produktów w reklamie zależy od preferowanego sposobu wizualizowania czasu.